Az októberi ‘Allure Magazin’ címlapján!
Get Glam with Selena Gomez
Apró hírek összefoglalva

A Puma egy német multinacionális vállalat, ami kényelmes sportcipőket, ruhákat és kiegészítőket dob piacra. A székhelye egy németországi településen, Herzogenaurach-ban van, Bajorország tartományban. A céget 1948-ban alapította Rudolf Dassler, és azóta is a világ egyik legnagyobb sportmárkájának tekintik a Pumát. A márka azóta számos sportcsapattal kötött szerződést, de emellett hírességek is előszeretettel viselik és népszerűsítik a darabjaikat, mint például Rihanna, a BTS, Cara Delevingne, The Weeknd, vagy épp Kylie Jenner.

2017

2017. szeptember 18-án jelentették be először, hogy Selena Gomez is szerződést kötött a neves márkával és vált a családjuk tagjává. Egy nyilatkozatban Selena elárulta, hogy ez egy nagyon izgalmas dolog a számára:

Puma igazán megváltoztatta a dolgokat, amikor a sportviselet és a divat kombinációja került szóba. Nagyszerű látni, hogy mekkora hatással van ez a stílusra és a kultúrára, és izgatott vagyok amiatt, hogy ennek a részese lehetek. Reménykedem, hogy együtt valami különlegeset hozhatunk létre. Máris van néhány különleges projektünk készülőben.

A bejelentéskor az is kiderült, hogy egy nagyjából 30 millió dolláros szerződésről van szó, ami két évig fog tartani, ám azóta már hosszabbítottak.

A kollaboráció érkezésére már lehetett számítani, hiszen még a hivatalos közlemény előtt jelent meg néhány paparazzi kép szeptember 9-én, amiken már látni lehetett a PUMA darabokat. Az első közös kampányban az énekesnő a legújabb Phenom cipőt promózta.

a 2017-es kampány képei

2018

A közös munka igazán azonban 2018 januárjában kezdődött el, amikor a márka piacra dobta az En Pointe nevezetű tavaszi kollekcióját egy vadonatúj cipővel, amit a balerinák inspiráltak. Egy táncos azt nyilatkozta, hogy ő egyben sportoló is, aki hetente órákat tölt el azzal, hogy gyakorol, így kellenek neki a megfelelő cipők erre a célra, ez pedig tökéletes volt. Selenának is nagyon tetszett ez a kampány, hiszen a következőt nyilatkozta:

Magabiztosnak érzem magam. Erősnek és én irányítok. Bátor vagyok. Igen, lehet, hogy nem vagyok tökéletes, de mindig ÖNMAGAM vagyok. Nincsenek maszkok, sem effektek, csak Selena Gomez.

Márciusban tovább bővült a kollekció, mégpedig az Ignite Flash cipőkkel. Ezt kifejezetten olyan nők számára tervezték, akik állandóan mozgásban vannak. Mivel a termék nagyon könnyű és kényelmes, ezért órákon keresztül is viselhető, akár egy hosszabb edzésre is.


A nagy áttörés április elején következett be, hiszen míg idáig a meglévő termékeket reklámozta, most úgy döntött, hogy ő maga is szeretne besegíteni a tervezésben, így született meg a Phenom Lux cipő. A terméken próbálta megjeleníteni a saját stílusát, ezért megjelent rajta a márka logója aranyozott színezésben, valamint felkerült egy aranyszínű lánc a boka részhez, és társult hozzá egy zokni is. Céljuk az volt, hogy egy olyan cipőt hozzanak létre, ami nem csak az edzőteremben tökéletes, hanem akár egy olyan estére is, amikor ki kell öltözni. A bevételeket az énekesnő szerette volna jótékony célokra fordítani, így jelentős részét a Lupus Research Alliance-nek adományozták, ezzel elősegítve a kutatók munkáját, akik azon dolgoznak, hogy megtalálják a legjobb gyógymódot a lupuszra.

Nagyon izgalmas volt ilyen szorosan együtt dolgozni a Pumával ezen a cipőm. Büszke vagyok arra, hogy velük együtt hatással lehetek az emberek életére és felhívhatom a figyelmet egy olyan dologra, ami számomra is nagyon fontos. – nyilatkozta Selena

Május végén piacra került a legújabb nyári kollekciójuk, amely a Defy néven futott. Az új cipőjüket Selena inspirálta, akit a tervezők egy bátor nőnek tartanak, aki nem fél a kockázatoktól. Az év során ezt a kollekciót még tovább bővítették a Defy Mid, illetve a Defy Luxe darabokkal.

Ha szembeszállsz (to defy angolul, ami a kollekció neve -szerk.), azt jelenti, hogy bátor vagy. Arról szól az egész, hogy feszegesd a határaid, és ne dőlj be a társadalom elvárásainak. A Puma tökéletesen bemutatja ezt az érzést az új Defy cipővel. Naponta emlékeztetem magam a szembeszállás fontosságára, arra, hogy kizárjam a zajt és önmagam maradjak.

Miközben Selena a háttérben a saját termékein dolgozott, addig még több kollekciónak is az arcaként szolgált: júliusban a California Exoticnek és az AMP XT-nek (a Defy MID újragondolása), októberben pedig a The Cali-nek.

Az énekesnőnek sikerült egy igazán szoros kapcsolatot kialakítani a márkával, ezért még 2018 augusztusában látogatott el Németországba a PUMA székhelyére, ahol először láthatta az általa tervezett darabokat. Ekkor beszélt először arról az igazgatóval, Björn Guldennel a nagyközönség előtt a saját, decemberben megjelenő kollekciójáról, mikor sor került egy sajtótájékoztatóra. A beszélgetés során feldedték, hogy ezeken a darabokon meg fog jelenni az SG logó, ám ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy Selena magára akarja terelni a figyelmet.

Az egésznek a lényege az, hogy eltereljük rólam a figyelmet, mert ez arról szól, hogy én miben hiszek és arról, hogyan használom a platformomat. Ez többet jelent nálam, vagy a Pumánál, ez arról szól, hogy az emberek mit éreznek.

Szeretném azt hinni, hogy mindenkinek van egy szerepe. Úgy gondolom, hogy a legfontosabb az, hogy milyen kapcsolatokat alakít ki a Puma. Minden amit valaha is létrehoztam, az a saját elképzeléseim szerint volt, tehát arról, hogy miként viselném a sportos ruhákat, hogyan érezném magam bennük. Tudom, hogy néhány lánynak megvan a véleménye bizonyos viseletekről

Ötleteket merítek dalokból, filmekből, amik inspirálnak engem. Szeretek tanulni különböző emberekről. Szóval az én esetemben minden attól fögg, hogy épp milyen a hangulatom. – hangzott el a sajtótájékoztatón

Novemberben leplezték le végül az említett kollekciót, ami a Strong Girl, azaz magyarul az Erős lány nevet kapta. Selena első nagy PUMA kollekcióját különböző erős nők inspirálták, akik az évek során körülvették őt, pontosan ezért kérte fel a legjobb barátnőit arra, hogy együtt álljanak modellt vele. A kampányfotókon megjelent Connar Franklin, Raquelle Stevens, Caroline Franklin, Theresa Marie Mingus és Courtney Lopez, hiszen Selena elmondása szerint az ők támogatásuk nélkül nem tartana ott, ahol most van.

Az énekesnő szerette volna az embereknek átadni azt az üzenetet, hogy a legnagyobb erényünk az erő, ami bennünk lakozik. Legfőbb célja az volt, hogy olyan ruhákat és kiegészítőket tervezzen, amelyek viseletekor nőiesnek és erősnek érzik magukat a lányok. Emellett a darabokban el vannak rejtve rövid, motivációs üzenetek is, amelyek egyediséget kölcsönöznek.

Az erő egy olyan dolog, amivel minden nap próbálok rendelkezni. Szerettem volna egy olyan kollekciót létrehozni, amitől a nők szexinek és erősnek érzik magukat. Minden darabot nagyon szeretek, amit terveztem és remélem, hogy másokat is motiválni fog arra, hogy megtalálják a bennük rejlő erős nőt. – mondta Selena

a 2018-as kampányok képei

2019

2019-ben tovább folytatódott a közös munka, az év első felében főként a Cali nevezetű kollekciójukat bővítették újabb darabokkal.

Májusban megérkezett a második kollaborációjuk, a tavaszi/nyári. Selenát ezúttal a szülővárosa, Grand Prairie inspirálta, éppen ezért most nem csak cipőket és ruhákat tervezett, hanem olyan termékeket is, amely megkönnyítheti az embereknek az utazást.

Szerelmes vagyok ebbe a kollekcióba, mert az életem inspirálta. Természetesen valami olyat akartam létrehozni, ami passzol az életstílusomhoz és bemutatja, hogy ki is vagyok valójában. Ahogy azt már korábban is említettem, olyan darabokra van szükségem, amik kényelmesek, de mégis jól állnak, amiket egyszerűen csak feldobok magamra és azt az érzést keltik az emberekben, hogy órákig terveztem a szettemet. Az a kedvencem ebben a kollekcióban, hogy különböző módokon mutat rám, a történetemre. A tervezések olyan helyeket mutatnak be, amelyek közel állnak a szívemhez, de mutatják a születésnapomat, a tetoválásaim, a személyiségem is.


Az őszi/téli Selena Gomez X PUMA kollekciót ezúttal a rögbi inspirálta, klasszikus darabok és egyszerű színek mutatkoztak meg. Ezeken a darabokon ismét megjelenik az SG logó, az énekesnő a nyilatkozatában elmondta, hogy szeretett volna egy kicsit hivatalosabb hatású ruhákat és cipőket tervezni, mintha valamilyen sportcsapatnak készültek volna.

a 2019-es kampányok képei

2020

2020-ban egyelőre még nem adtak ki közös kollekciót, Selena mindössze az újabb Cali cipőket népszerűsítette.

a 2020-as kampányok képei